Monday, November 08, 2010

отговор на мнението на "кришна" за текста ми за Ангели в Америка

* кришна, публикувам го тук, защото е прекалено дълъг в другия формат и блогър не го прие.
сега видях, че го е приел, но пък вече го бях редактирала и качила тук, така че това е положението.

кришна, вие сте идеалист. разбирам позицията ви, имате право на нея, но за мен е погрешна. 
първо - човек е СВОБОДЕН да мисли и пише каквото пожелае независимо дали е писател, критик или кришна. 
второ - човек е СВОБОДЕН да пише каквото пожелае в блога си независимо дали е писател, критик или кришна.
трето - дори не би трябвало да продължавам при първите две, но от уважение и симпатия към наивността ви ще ви кажа, че няма изкуство, което да не може да бъде критикувано. такова просто не съществува. снежина петрова е един много талантлив човек, но не е бог. никой не е бог освен бог. получила е награда в щутгард - изключително се радвам, е и? все пак не е получила нито сезар, нито оскар, а и да беше получила, какво от това? 
ще ви дам пример за друго мое възмущение. 
никога не съм мислила, че мерил стрийп може да играе зле. оказа се, че може и то как. в кофти филм играе кофти. гледайте една комедия с алек болдуин в която ще видите една голяма актриса неспособна да се спаси. винаги е леко срамно, въпреки, че реално не е, именно защото тези хора не са богове, а хора със слабости. 
да видиш твоят бог да се срути винаги е впечатляващо.
както вече казах, недосегаеми няма. бих ви препоръчала да четете малко театрална критика примерно от аве иванова. моят текст ще ви се види като приспивна песничка. 
фенството е за фенове, изкуството за мислещи хора, а свободата на изразяване за всеки. 
много ще се радвам ако с нехаресването си помогна с нещо на снежина петрова. не е лесно да се прави изкуство в българия, но все пак не е героизъм. както виждате театрите са пълни и всъщност всеки по-упорит и талантлив човек на който му се занимава с изкуство, се занимава с изкуство. отидете в америка и тогава ми говорете за героизъм. както виждате нито деси шпатова, нито снежина петрова са напуснали българия. 
да поставяш на сцената на народния театър в никакъв случай не е случаен или неслучаен героизъм. това е място където поставят най-добрите български режисьори, нещата се правят с пари, и съответно има изисквания към качеството на продукта - да, всяко представление е продукт в момента в който си платил за билета си. моето желание беше да видя нещо по-добро, а в случая на снежина петрова да видя нещо много добро. неоправданите очаквания пораждат разочарования.  
повече никога не проявявайте невежеството и наивността да задавате дори и хипотетично въпроса аз критичка ли съм, писателка ли и за какво трябва да пиша. този въпрос може да го задавате в северна корея примерно. тук е моят блог, той е моят дом, а интернет е свободна държава. такива са правилата на играта.
и за да видите, че не съм толкова лоша, ще ви кажа, че този текст можеше да бъде във вестник, но реших да спестя на представлението упражняването на влияние от моя страна от по-голяма от блога ми медия. може да се каже, че направих компромис със себе си за да не ги нараня прекалено.
с уважение и желание да ви науча, че свободата на изразяване, независимо дали е под формата на изкуство или не, е отговорност, която носи позитиви и негативи. а фенството е чудесно нещо, аз самата имам фенове, но е лек срив в матрицата. опазил ме бог само да ме харесват. тогава ще е ебаси скуката.


p.s.: мила кришна, да добавя още нещо. с този "диалог", който водим тук правя доста сериозна реклама на представлението, така че не се тръшкайте, защото негативна реклама няма. или се говори за нещо или не се говори, а блогът ми се чете от много хора.

7 comments:

Nhd said...

Браво, Милена!
С малко думи и точно в целта, възхищавам се на точното ви перо!

tiudi said...

Поздравления Милена,
За умението по уникален, точен, остър и красив начин да изразиш себе си чрез думите!
Продължавай все така!

dete said...

"опазил ме бог само да ме харесват."

е как да оставя в такъв случай тези фенски коментари горе самотни (:

да го публикуваш във вестник, really?
всъщност да де - ако е "уикенд" или друга жълтавинка - защо не.
факт е обаче, че мнения с недостатъчно или неправилно употребени аргументи, грешен синтаксис и т.н. стоят добре в блог, но на хартия просто се оказват ненужни.

един вид - приказката за жабата и гьола й.

продължавай все така! (;

Милена Фучеджиева said...

мило дете, естествено, че текстът щеше да е в друга форма, но реших да не бъда лоша. иначе много обичам да ми обясняват как се пише текст за вестник и за кой вестник при положение, че се издържам пишейки по един на седмица плюс за разни списания:)
колкото до жабата и гьола, някои жаби са си извоювали свободата да избират от цял нетуърк от гьолове. с времето, дете, ще разбереш, че има различни играчи за различни лиги. няма как да го знаеш отначало. аз си падам по многото опции.
успех в преценките на ситуациите и не се отчайвай - с възрастта ще стават по-точни.

Evgueniy said...

I am your FAN and so proud of You !:)

martin said...

упс, пореден бъг в матрицата - не бях "dete", а блогър ме разпозна като нея - така и не го оправиха тоя ми ти сайт.

в други новини - благодаря ти за мъдрите, извоювани с времето сентенции! ще опитам да не се отчайвам и да се усмихвам, когато най-много боли.

Милена Фучеджиева said...

не е задължително да се усмихваш. може и да се обърнеш към тероризма. той предлага утеха и възмездие:)))