Monday, June 28, 2010

от архивите тръгващи обратно за българия - забранено е да се вярва в чудеса

часовник на баща ми. понеделник 26. днес е понеделник 27. когато го извадих от дебрите лос анджелески, секундарникът зацъка. после пак спря.
баща ми, аз, павел вежинов, йордан радичков, не мога да позная кой е петия в групата. понеже усещам, че ме снимат, не ми е комфортно и съм се хванала за пръстчетата на краката. само като си правя автопортрети ми е приятно. тази снимка е от едно ходене за риба.

"На 12-13 април френското радио съобщи, че в черквата на едно село - на завесите на един от прозорците се появил Христос. Имаше коментари в продължение на една седмица. Кюрето се отнасяло prudente към чудото, което не може да се каже за радиото. И в културните среди вярват в чудеса. В България това е невъзможно."
намерих тази бележчица след смъртта му. адски тъжно ми стана за констатацията на един човек, комунист, който не беше убеден, че не бива да се вярва в чудеса. но не е имал право това отрицание да бъде поставено под съмнение. както всеки друг в българия....
в тази бележка се крие отговорът на проблемите на народа ни.
и е сбъркал - трябвало е да напише prudent, без е на края. "внимателен". "резервиран".
а това са изрезки от вестници, които баща ми е събирал. вредите, които човечеството нанася на природата много го разстройваха. радина е наследила от него желанието да се бори за спасяването на природата. благодарение на баща ми някога беше спрян в странджа строежа на завод, който щеше да унищожи река велека, природата около нея и устието на велека. бори се няколко години с други високопоставени другари-комунисти, които искаха да построят завод в планината и успя.
Posted by Picasa

2 comments:

???? said...

Милена, сгря ми душата с тези снимки, макар че носят повече тъга. Стана ми мило и мъчно за баща ти - знаех, че пази природата (колко шаблонно прозвуча), но че пази и изрезки от вестници ми показа до каква степен го е вълнувало. Спомних си и гневните избухвания на моя баща на същата тема и особено по повод фразата на Маркс, че човекът е венец на природата, сложена с големи букви на корицата на списание Космос. Леле,не знаех, че е способен да изрече такива думи.
А по повод снимката - мисля, че това е алея в станцията на СБП във Варна. Там морето се вижда толкова от високо. Благодаря ти, че я намери.
Павлина

Милена Фучеджиева said...

права си, сега се сетих даже коя пътека точно е това.
за мен е удоволствие!